segunda-feira, 29 de novembro de 2010

Yves Rossy o homem jacto / Yves Rossy Jet Man

Depois de protótipos de Skysurf (1993-1998), macacão e asa inflável (1999-2003), ele teve a idéia de poder usar uma asa de motores a jato modelo. A empresa alemã Jet-Cat forneceu os motores que foram inicialmente ligado a uma asa inflável. Este método falhou devido a rigidez insuficiente.Em 2004, Yves Rossy desenvolveu uma asa de carbono rígido destacável span 3m. Os primeiros dias foram difíceis, mas promissor. O piloto trabalhou na melhoria do sistema de implantação da asa e da aerodinâmica do wingtips para melhorar sua estabilidade.
Em 2005, ele completou dois vôos bem sucedidos em uma asa equipado com dois motores a jacto um longo ano de trabalho duro e da adição de dois motores a jacto adicionais foram necessários para a ala de atingir o nível necessário de desempenho e segurança. Este protótipo com quatro motores a jacto, guiados apenas com os movimentos de seu corpo, permite uma ascensão estabilizada do vôo. Este foi o vôo de Novembro de 2006, em Bex, um sonho com duração de 5 minutos e 40 segundos.

 After prototypes of skysurf (1993-1998), wingsuit and inflatable wing (1999-2003), he had the idea to power a wing using model jet engines. The German company Jet-Cat supplied the engines which were initially attached to an inflatable wing. This method failed because of insufficient rigidity.

In 2004 Yves Rossy developed a rigid deployable 3m-span carbon wing. The early days were difficult but promising. The pilot worked on improving the wing deployment system and the aerodynamics of the wingtips to improve its stability.

In 2005, he completed two successful flights under a wing fitted with two jet engines A long year of hard work and the addition of two additional jet engines were needed for the wing to attain the required level of performance and safety. This prototype with 4 jet engines, guided only with the movements of his body, allows a stabilized ascension of the flight. This was the flight of November 2006, in Bex, a  dream lasting 5 minutes and 40 seconds.

Since then, Yves Rossy has been training constantly in order to optimise his wing. He increased the range of the wing in order to fly across the English Channel from Calais (France) to Dover (UK) in September 2008.
DIMENSIONS
Span     2 m
WEIGHT
With fuel and smoke     55 kg
Dry     30 kg
ENGINES
Type     4 Jet-Cat P200 of 22 kilograms thrust each, automatic start (25 second sequence)
Fuel type     Mix of kerosene and 5% of turbine oil for lubrification
Fuel quantity     30 L.
PERFORMANCE
Speed(velocidade)
- Average(normal)     200 km/h
- At Ascent(subir)     180 km/h
- On Descent(descer)     300 km/h
Climb(subida)     330 m/min
Flight time (tempo de vôu)    10 minutes
BY:http://www.jetman.com/

Sem comentários:

veja tambem estes posts / see also these posts to

Related Posts with Thumbnails